Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Alarmdirect Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
https://www.alarmdirect.hu
- Bevezető rendelkezések
A jelen okiratban foglaltak, mint Általános Szerződési Feltételek – a továbbiakban: ÁSZF –
szabályozza az Alarmdirect Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (székhely: 1141 Budapest, Cinkotai
út 97/b., cégjegyzékszám: 01-09-720127, adószám: 13128814-2-42, statisztikai
számjel:13128814-8020-113-01, képviseli: Dockál Zsolt Attila ügyvezető) – a továbbiakban
Szolgáltató – által a https://www.alarmdirect.hu elérési cím alatt üzemeltetett weboldal – a
továbbiakban: Weboldal– felhasználására vonatkozó és a Weboldalon kínált termékek,
szolgáltatások megrendelése következtében létrejövő szerződés(ek)re vonatkozó feltételeket. - A szerződésben alkalmazott fogalmak meghatározásai
2.1. Felhasználó (Vásárló): az a természetes- vagy jogi személy, aki jogosult a Weboldalon
történő vásárlásra, az ott kínált szolgáltatások megrendelésére.
2.2. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy.
2.3. Szolgáltatás: a Szolgáltató által a Weboldalon kínált, a Felhasználó által
megrendelhető alábbi vagyonvédelmi-, biztonságtechnikai szolgáltatások: ingyenes felmérés,
riasztórendszer telepítése, kamerarendszer telepítése, riasztórendszer távfelügyeleti
rácsatlakozás.
2.4. Árajánlat: A Felhasználó által megjelölt Szolgáltatásra vonatkozó, a Szolgáltató
részéről megküldött olyan ajánlat, amely az adott Szolgáltatásra vonatkozó díjszabást
tartalmazza (kiépítési- és anyagárak).
2.5. Díj: a Szolgáltatás ellenértékeként meghatározott összeg, amely a Weboldal adott
szolgáltatásra vonatkozó aloldalán, vagy az Árajánlatban árként feltüntetésre kerül. A
Weboldalon feltüntetett árak és szolgáltatások nem kötelező érvényű ajánlattételnek
minősülnek. - Az ÁSZF tárgya
3.1. A Szolgáltató a 2.3. pontban meghatározott Szolgáltatásokat nyújtja a Felhasználó
számára.
3.2. Az egyes Szolgáltatásokról (műszaki jellemzők, részletes leírás, ár) a Felhasználó az
https://www.alarmdirect.hu/ Weboldalon tájékozódhat.
3.3. A Felek szolgáltatási szerződésben rögzítik a szerződés részletes feltételeit (pl.:
helyszín, szerződés tartama, ár). Amennyiben a szerződés és az ÁSZF között eltérés van, úgy
elsősorban a szolgáltatási szerződésben, másodsorban az ÁSZF-ben foglalt rendelkezések
irányadók.
3.4. A jelen ÁSZF, valamint a 2.2. pontban meghatározott szolgáltatási szerződés az
elektronikus kereskedelemről szóló 2001.CVIII. (a továbbiakban: Ekrtv.) 5. §-nak
megfelelő online szerződésnek, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet – a továbbiakban: Rendelet –
szerint távollévők között kötött szerződéseknek minősülnek, így azokra eze jogszabályok
rendelkezései irányadók. - Megrendelés
4.1. Felhasználó az Árajánlat megkérésével egyidejűleg köteles megerősíteni, hogy
elolvasta, megértette és elfogadta az ÁSZF-et. A Szolgáltatás megrendelése a Szolgáltató által
megküldött Árajánlat írásban, vagy szóban történő elfogadásával történik meg.
4.2. Az Árajánlat elfogadását követően (e-mailben, telefonon), a Szolgáltató a Felhasználó
által megadott e-mail címre elküldött visszaigazoló e-mailben visszaigazolja a megrendelést
amely visszaigazolás tartalmazza a kiépítés dátumát, helyszínét és a szolgáltatás díját.
4.3. Felhasználó a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus
szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében,
más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
4.4. A Szolgáltató az Ekrtv. 6. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően köteles
haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül – a Felhasználó által a megrendelési folyamat során
megadott e-mail címre – visszaigazolni a Megrendelés megtörténtét. A Megrendelés és annak
visszaigazolása – az Ekrtv. 6. § (3) bekezdése alapján – akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
4.5. A Felhasználó jogosult a Weboldal tartalmának megtekintésére, letöltésére, hírlevélre
történő feliratkozásra. A fentiek értelmében Felhasználónak lehetősége van arra, hogy a
Weboldalon értékesítésre kínált Szolgáltatások aloldalait megismerje.
4.6. A Szolgáltató időről időre, saját belátása szerint, a Weboldalon meghatározott típusú és
mértékű kedvezményeket biztosíthat a Felhasználók részére. A Szolgáltató egyéni döntése
alapján a kedvezmények igénybevételének lehetőségét meghatározott feltételekhez,
időkorláthoz kötheti. - Díjak
5.1. Felhasználó vállalja, hogy a Szolgáltatásért a szolgáltatási szerződésben meghatározott
összegű díjat számla ellenében, az abban megjelölt fizetési határidőn belül megfizeti
Szolgáltatónak.
5.2. A díjat a szerződés megkötésével egyidőben / kivitelezést követően szükséges megfizetni,
Felhasználó és Szolgáltató közös megegyezése szerint az alábbiak szerint:
a) Közvetlen banki átutalás
b) Bankkártyás fizetés
c) Fizetés készpénzben, a kivitelezést követően
5.3. A számlán minden fizetés esetében feltüntetésre kerül a Szolgáltatás díja, a fizetési mód,
illetve a fizetési határidő. A Szolgáltató – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít
ki a megrendelt Szolgáltatásról. A Felhasználó kizárólagos felelőssége, hogy a kiállításra kerülő
számlához szükséges, minden rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen.
Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén a Szolgáltató nem kötelezhető
új számla kiállítására. A Szolgáltató a Szolgáltatásról szóló számlát – az általános forgalmi
adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben meghatározottak szerint – elsősorban elektronikus
úton bocsátja a Felhasználó rendelkezésére, a Felhasználó által megadott e-mail címre küldött
e-mail üzenet útján. - Értesítési-, tájékoztatási kötelezettség
6.1. Amennyiben a Weboldalon, valamint e-mailen keresztül megrendelt Szolgáltatás
nyújtását a Szolgáltató olyan oknál fogva nem tudja teljesíteni, amely neki nem felróható és
amely valóban fennáll, illetve a teljesítés akadályául szolgál, a Szolgáltató vállalja, hogy
Felhasználót erről haladéktalanul, a vásárlási folyamat során megadott e-mail címére küldött
levél útján értesíti – (a továbbiakban: Értesítés).
6.2. Értesítés esetén, amennyiben a díjat Felhasználó már megfizette, a Szolgáltató köteles
azt a Felhasználó részére visszafizetni. Vita esetén az ok fennállásának, komolyságának, illetve
akadályozó jellegének bizonyítása a Szolgáltatót terheli.
6.3. A Felhasználó köteles elérhetőségeit aktualizálni, amennyiben azok a Szolgáltatás
igénybevétele alatt megváltoznának. A Szolgáltató tájékoztatási kötelezettségét teljesítettnek
kell tekinteni, ha az értesítéseket elküldte a Felhasználó legutóbb megadott e-mail címére,
függetlenül attól, hogy a Felhasználó az adott címet már nem használja vagy az egyéb okból
nem elérhető. - Kártérítési kötelezettség, egyéb kötelezettségek, jogok
7.1. A Felhasználó vállalja, hogy minden olyan kárt megtérít a Szolgáltatónak, amely amiatt vagy
azzal összefüggésben keletkezett, hogy a Felhasználó megszegte a szerződést vagy megsértette
az irányadó jogszabályokat vagy bármely harmadik fél jogait.
7.2. A Felhasználó köteles a Szolgáltatás igénybevétele során a Szolgáltató által rendelkezésére
bocsátott eszközöket rendeltetésszerűen használni.
7.3. A Felhasználó nem cselekedhet oly módon, amely a Szolgáltatás vagy a Weboldal működését
akadályozza, nehezíti, így különösen túlterheli, károsítja vagy rontja. Ezenkívül a Felhasználó
nem sértheti a Szolgáltatás más felhasználók által történő igénybevételét. - Elállás
8.1. A Rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztónak minősülő Felhasználó
indokolás nélkül elállhat a szerződéstől a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon
belül. A fogyasztónak minősülő vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat
útján e-mailben (info@alarmdirect.hu), illetőleg a Rendelet 2. számú mellékletében található
nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja.
8.2. Az elállási jog Felhasználó általi gyakorlása esetén a Szolgáltató köteles haladéktalanul, de
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a
Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (Rendelet 23. § (1) bekezdés).
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Felhasználó / Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót
semmilyen többletköltség nem terheli. - Jótállás
9.1. Kötelező jótállás
9.1.1 A Szolgáltatót a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és a
151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján jótállási kötelezettség terheli. A jótállás időtartama
alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű
használatára vezethető vissza.
9.1.2. A kötelező jótállás kizárólag akkor érvényesíthető, ha a vásárló Fogyasztónak minősül. A
kötelező jótállás Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik (melléklet 14. és - pont), a jótállás időtartama pedig az eladási árhoz igazodik, a Kormányrendelet 2. § (1)
bekezdésében foglaltak szerint.
9.1.3. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:
Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik
jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát
és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének
megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az
Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél –
választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató
költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a
terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell
elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész
kerülhet beépítésre.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba
miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltatót jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A jótállás nem érinti a Vásárló
jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési –
jogainak érvényesítését.
9.2. Önkéntes jótállás
A Szolgáltató az általa értékesített termékekre (szolgáltatásokra) vonatkozóan a 151/2003. (IX.22.)
Kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb jótállást is vállalhat, amit a szolgáltatási
szerződésben rögzítenek a felek. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát
legkésőbb a termék Vásárló általi átvételekor adott jótállási jegyen szereplő adatok útján közli. Jelen
pontban meghatározott önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Ptk.-ban meghatározott
fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik. - Szavatosság
10.1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek.
10.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
10.3. A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a
Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló
nem kérte, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a
Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
10.4. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
10.5. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A Vásárló közvetlenül a
Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
10.6. A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a
Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a
Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló
részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba
oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági
igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles
bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
10.7. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából –
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem
minősül érvényesítettnek.
10.8. A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet a Termék
gyártójával vagy forgalmazójával szemben. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója
és forgalmazója. - Szerzői jogok
11.1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény – a továbbiakban: Szjt. – alapján a Weboldal
és az ezen elhelyezett tartalom egésze, illetve annak minden egyes eleme jogi védelem alatt áll. Az
Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a Weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások,
számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a Weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A Weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos előzetes, írásos hozzájárulása esetén is csak
a Weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A Weboldal és annak tartalma
tekintetében a kizárólagos jogtulajdonos a Szolgáltató.
11.2. Tilos a Weboldal bármely tartalmának sokszorosítása, másolása, terjesztése (ideértve az e-mail,
fax vagy más elektronikus készülék útján történő eljárásokat is), publikálása, módosítása, továbbítása,
kivéve a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén.
11.3.A fentiekben meghatározottak – bármilyen formában történő – megsértése a jogsértő
felelősségre vonását vonja maga után. - A felelősség korlátozása, kizárása
12.1. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Weboldal és a hozzá kapcsolódó egyéb weboldalak
folyamatos, hibamentes működéséért, vírusoktól való mentességéért. A Szolgáltatót nem terheli
felelősség továbbá a kommunikációs eszközök esetlegesen felmerülő hibáiból, az internetes hálózat,
illetőleg bármely szoftver meghibásodásokból eredő károkért.
12.2. A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy azon Felhasználók vonatkozásában, akik az
aktuális megrendelést megelőzően több alkalommal megszegték a jelen ÁSZF-ben foglalt, fizetésre
vonatkozó vagy egyéb rendelkezéseket, kizárólag olyan fizetési mód választása esetén teljesítse a
leadott megrendelést, amelyben a díj megfizetése előre történik. - A Weboldal használatával kapcsolatos egyéb kérdések
13.1.A Felhasználó a Weboldal használata során a jóhiszeműség és a tisztesség követelményének
megfelelően, a vonatkozó jogszabályi előírások tiszteletben tartásával köteles eljárni. A fentiek
alapján Felhasználó a Weboldalt nem használhatja jogsértő tartalmak, számítógépes vírusok
terjesztésére vagy jogosulatlan adatgyűjtésre.
13.2.Amennyiben ez mégis megtörténik, Felhasználó az ebből eredő szabálysértési, büntetőjogi,
illetőleg kártérítési felelősséget viselni köteles. Felhasználó felelősséggel tartozik a Szolgáltatóval
szemben, különösen a Szolgáltató által elszenvedett valamennyi olyan kárért, amelyet a Weboldal
Felhasználó általi szabálytalan és / vagy jogellenes használata okozott. Amennyiben a Szolgáltató
tudomására jut bármilyen, a Felhasználó általi szabálytalan és vagy jogellenes Weboldal
felhasználás, úgy a Szolgáltató jogosult a Felhasználó Szolgáltatásra történő regisztrációját törölni.
13.3. Felhasználó – a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye hiányában – nem jogosult a Weboldalt
reklámozás céljára vagy egyéb promóciós célokra felhasználni, a Weboldal politikai célú
felhasználása szigorúan tilos.
13.4. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Weboldal bármely részét bármikor
megváltoztassa vagy megszüntesse. - Az ÁSZF elfogadása és módosítása
14.1. A Weboldalon történő megrendelés feltétele a jelen ÁSZF elfogadása. A megrendelési folyamat
során az ÁSZF elfogadását kifejezett nyilatkozattal valósíthatja meg. Az ÁSZF elfogadása azt
jelenti, hogy a Felhasználó az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
14.2. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit negyedévente
egy alkalommal felülvizsgálja, és szükség esetén azok módosítását kezdeményezze. Az ÁSZF
módosításának kezdeményezése és annak a Felhasználók általi elfogadása az alábbiak szerint
történik.
14.3. A Szolgáltató az ÁSZF módosításának hatályba lépéséről tájékoztatja a Felhasználókat az
ÁSZF módosítással érintett rendelkezéseiről a regisztrációs folyamat során megadott e-mail címre
küldött elektronikus levél útján az ÁSZF módosításainak hatályba lépését megelőzően legalább 15
nappal. Amennyiben a fentieknek megfelelő elektronikus levél Felhasználóhoz történő
megérkezését követően Felhasználó a Weboldalra bejelentkezik, úgy cselekménye az ÁSZF
módosításának részéről történt kifejezett elfogadását jelenti. Amennyiben az ÁSZF módosításának
hatályba lépését megelőzően Felhasználó nem jelentkezik be a Weboldalra, de a részére megküldött
elektronikus levél következtében a módosítással kapcsolatban kifogással nem él, úgy a módosítást a
részéről − ráutaló magatartás útján − elfogadottnak kell tekinteni. - Panaszkezelés
15.1.A Webáruházban történt vagy e-mail útján leadott megrendeléssel / vásárlással a Szolgáltató és
Felhasználó – a továbbiakban: Felek – között létrejövő adásvételi szerződésből eredő jogvitákat
Felek elsősorban egymás között, tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Ha a Felek nem tudnak
megállapodásra jutni, úgy a vita rendezésére a magyarországi rendes bíróságok rendelkeznek
kizárólagos illetékességgel. A Felek közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.
15.2. A Vásárló a Termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálat elérhetősége: +36 1 363 5163,
Az Ügyfélszolgálat telefonon az alábbi időszakokban érhető el: H-P: 8-17 óráig SZ-V: zárva
24 órás ügyelet: +36 30 206 8436
Ügyfélszolgálati email cím: info@alarmdirect.hu
15.3. Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
b) Békéltető Testülethez fordulás.
c) Online vitarendezés.
d) Bírósági eljárás. - Vegyes és záró rendelkezések
16.1.Amennyiben a jelen ÁSZF egyes rendelkezései részben, vagy egészben érvénytelenek
lennének, ez nem érinti a többi rendelkezés, illetve az érvénytelen rendelkezés többi részének
érvényességét. Az érvénytelen rendelkezés vagy annak érvénytelen rendelkezése helyett olyan
rendelkezés alkalmazandó, illetve az érvénytelen rendelkezést olyan szabályozással kell
helyettesíteni, amely az érvénytelen rendelkezés által elérni kívánt gazdasági célhoz a legközelebb
áll és érvényes.
16.2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok rendelkezései az
irányadóak, különösen:
Polgári Törvénykönyvről szóló a 2013.évi V. törvény,
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CVL. törvény,
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Kormányrendelet.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet
Budapest, 2025. 03. 18.
Letölthető változat: ÁSZF